zaterdag 21 maart 2015

Finale Campusdichter

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op deze blog schreef. Sinds ik als archiefmedewerker bij de UvA/HvA werk, staat mijn hoofd vaak naar andere zaken, zoals: hoe kan ik ervoor zorgen dat de informatievoorziening bij HuisvestingsOntwikkeling en Bureau Nieuwbouw goed geregeld is en dat medewerkers gemakkelijk documenten met elkaar kunnen uitwisselen? Ik ben dus vooral druk met documenten van anderen. Toch schreef ik zelf ook nog wel eens een gedicht, al heb ik daar de afgelopen tijd vervolgens niet veel mee gedaan. Dat veranderde toen ik deze oproep zag op de site van de Hogeschool van Amsterdam:

"DE CAMPUSDICHTER


In 2015 kiezen UvA, HvA en Folia voor het eerst de Campusdichter: de bard (m/v) die het treffendst de waarheid liegt. De Campusdichter studeert of werkt bij UvA of HvA en schrijft over alles wat daarbij hoort – onderwijs, onderzoek, Amsterdam, tentamens, werkdruk, of SIS – maar ook over actuele thema’s uit het nieuws. Als Campusdichter draag je je poëzie voor tijdens bijvoorbeeld de opening van het hogeschooljaar, de Dies, de opening van het academisch jaar. Ook worden je gedichten geregeld in Folia gepubliceerd."

Als medewerker van zowel de UvA als de HvA die van schrijven houdt, kwam ik hier zeker voor in aanmerking, leek me zo. Bovendien gebeurt er momenteel zo veel dat er aan goede onderwerpen geen gebrek is. Dus ik deed mee. 

En nu ben ik een van de 12 finalisten die aanstaande donderdag in Spui 25 haar gedicht over het onderwerp 'Leren in Amsterdam' mag voordragen. De jury (bestaande uit Louise Gunning, Thomas Vaessens en Thomas van Aalten) bepaalt vervolgens wie de campusdichter wordt. Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten