donderdag 29 april 2010

Nieuwe Eindhovense stadsdichter

Ik woon dan wel in Utrecht, toch reis ik voor literaire activiteiten soms nog af naar Zuidoost-Brabant. Zo heb ik afgelopen zondag opgetreden bij de Walburg te Nuenen, wat erg leuk was. Mooi weer, mensen lachten, het ging goed. En gisteren ben ik naar Eindhoven gegaan, omdat daar de nieuwe stadsdichter bekend werd gemaakt en de aftrap van een nieuwe editie van de Eindhovense Literatuurstimuleringsprijs werd gegeven. Ik werd geïnterviewd, omdat ik de laatste editie gewonnen had. Van tevoren was ik bang voor vreselijke toestanden, een beetje zoals in de Oekraïne, met eieren en vechten en zo, aangezien de jury eerst vijf genomineerden aan zou wijzen die op zouden mogen treden, maar vorige week liet weten dat de winnaar al bepaald was. Dat was natuurlijk ook niet zo handig van ze, maar gelukkig was het gewoon een gezellige avond en was er wel ruimte om kritiek te leveren, al werd daar vervolgens natuurlijk niets mee gedaan. Piet van den Boom is het geworden, hij had er speciaal zijn vakantie voor uitgesteld. Hopelijk kan hij de hoge verwachtingen waarmaken, zodat vriend en vijand over twee jaar kan zeggen: 'De jury heeft destijds de juiste beslissing genomen.' Ik wens hem veel succes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten