zondag 13 december 2009

Dingen die fijn zijn

Claudia de Breij schrijft. Onlangs kwam haar nieuwe boek Dingen die fijn zijn uit. Het is een verzameling columns, verhalen en opsommingen van dingen die fijn zijn. Verder is het voornamelijk heel erg Claudia de Breij, als je wel eens een shows en televisieprogramma's van haar hebt gezien, zie je duidelijk overeenkomsten in humor, denkwijze en toon. Dat is knap, lang niet iedereen die leuk overkomt op een podium of op televisie kan dat ook overbrengen op papier. Ik bewonder haar nogal ('fan' heeft al snel een connotatie van posters op de muur, naar elk optreden gaan en in katzwijm vallen als je iemand in het echt ziet), dus toen ik erachter kwam dat ze in de Broese signeerde, ging ik daar natuurlijk heen. Samen met Nicole uiteraard, van wie ik mijn exemplaar via Sinterklaas heb gekregen.

Dus, in navolging van Claudia de Breij, dingen die fijn zijn:
*ergens heen gaan om door Claudia de Breij je boek te laten signeren en erachter komen dat ze net als jij de a's van onderaf begint, op een manier die je verder nog nooit iemand hebt zien doen
*ergens heen gaan om door Claudia de Breij je boek te laten signeren
*ergens heen gaan
*lekker eten
*slapen

Haar cd is overigens ook erg fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten