woensdag 2 juni 2010

Utrecht over Utrecht

Net als vorig jaar doe ik mee met het festival Utrecht over Utrecht, deze keer met een verhaal en een gedicht. Ik ga er niet vanuit dat ik iets win, het is lastig om opnieuw iets te bedenken met zo'n dwingend thema (alles moet over Utrecht gaan/ zich in Utrecht afspelen), maar het geeft me wel weer een kans om op te treden. Wie zin heeft om mijn verhaal (een verkorte versie, omdat iedereen die iets instuurt, mee mag doen, zou het anders wel heel lang gaan duren) of gedicht te horen, moet op 13 juni naar het Louis Hartlooper Complex komen. Lezen kan ook, de inzendingen schijnen ook ergens te klaar te liggen, zodat daar de volledige versie van de verhalen alsnog kan worden gelezen. Tot slot nog mijn gedicht van vorig jaar, om alvast in de stemming te komen:

Reizigers

De reiger weigert rustig te wachten in het weiland.

Hij blijft liever bij de grachten, samen met de stadsduiven,

die steeds de weg vergeten- even vragen aan die fietser.

De visser vist, maar vangt niets en ik wandel

wantrouwend naar de Trans.


De koekoek is eenzaam. Alleen een verre vriend

spreekt dezelfde taal als hij, terwijl de reiger zwijgt

en poedels in het park per ongeluk mijn been

als boterham behandelen.


Hoe kunnen ze weten waar koren vandaan komt?

Heb medelijden, zij dragen geen vleugels. Wij lopen

op hoge poten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten