maandag 24 augustus 2009

Wie zegt dat zeepsop enkel voor de afwas is, heeft het mis. Tegenwoordig maakt men de vaat schoon in een speciale machine, het zeepsop wordt voor het bellenblazen gebruikt. Je kan plastic bellenblaasbuisjes kopen bij de speelgoedwinkel, maar een stukje ijzer wat in een rondje is verbogen, voldoet ook prima. Blaas zachtjes op de manier waarop je soms in mijn oor ademt en zorg ervoor dat de bel zo groot mogelijk wordt. Het is de kunst om tweelingbellen te maken. Ik doe het voor, jij doet me na. Het zeepsop zweeft door de kamer en ik voel me zoals toen ik zeven was en ervan overtuigd was dat ik kon vliegen. Toen ik het probeerde, lukte het niet omdat mijn moeder schreeuwde dat ik ogenblikkelijk van het klimrek af moest komen. Magie werkt alleen als niemand kijkt. Je prikt de bel kapot.

Ze prikt de bel kapot, als een bij in de oksel van de imker. Onverwacht doet ze een stap naar voren, terwijl ik had verwacht dat ze naar achteren zou stappen. Heeft zij dan al die tijd aan de buitenkant gestaan en is dit dan juist een poging om mij te bereiken? Ze zegt: “Dit is een schijnvertoning. Waar is de werkelijkheid?” Daarna zegt ze: “Net was er nog liefde” en ik weet dat ze magie bedoelt en dat zij die heeft verjaagd. Zeepsop plakt altijd een beetje. Soms prikte ze in mijn zij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten